T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde, çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. (ASP.NET_SessionId) |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresini ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun “ilgili kişinin haklarını düzenleyen” 11. maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Başvuru Formunu’nu Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
KARAR NO : 2021/09
KARAR TARİHİ : 18/03/2021
İlçe Umumi Hıfzıssıhha Meclisi 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu’nun 24. maddesi gereği, Kaymakam Muammer SARIDOĞAN başkanlığında Dinamik Denetim Modeli Faaliyetleri ile ilgili olarak aşağıda isimleri ve imzaları bulunan üyelerin katılımıyla Kaymakamlık toplantı salonunda olağanüstü toplanarak aşağıdaki kararları almıştır.
GÜNDEM: Cumhurbaşkanlığı Kabinesinde alınan kararlar gereğince 1 Mart 2021 tarihinden itibaren, Koronavirüs (covid19) salgınıyla mücadele tedbir ve kurallarının illerin içerisinde bulunduğu risk grubuna (düşük, orta, yüksek, çok yüksek) göre belirlendiği kontrollü normalleşme süreci ile ilgili kararların alınması.
MEVZUAT: 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 23 ncü, 26 ncı, 27 nci ve 72 nci maddeleri ile 5442 sayılı İl İdaresi Kanunu 31 nci ve 32 nci maddeleri, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğünün 16.03.2021 tarih ve E-89780865-153-4762 sayılı Genelgesi ,
BU KAPSAMDA;
1.17 Mart 2021 Çarşamba günü tüm kamu kurum ve kuruluşlarından görevlendirilen denetim personeli ile belediye denetim ekiplerinin katılımıyla gün boyu sürecek yoğunlaştırılmış dinamik denetim faaliyeti uygulanmasına,
2 . İlgi (b) Genelgesiyle getirilen haftalık tematik denetim uygulamasına 19 Mart 2021 Cuma
gününden itibaren yeni bir haftalık bir program dahilinde devam edilmesi gerekmektedir.
Tematik haftalık denetim faaliyetlerinde kolluk kuvvetlerinin yanı sıra tüm kamu kurum ve
kuruluşlarının, yerel yönetimlerin ve meslek odalarından azami seviyede destek (personel, araç, malzeme vb.) alınacak ve belediyeler, kamuda görev yapan iş güvenliği uzmanları ve gıda denetmenlerinden teşekkül ettirilen ekiplerin de aktif olarak görev yapmaları sağlanacaktır.
Yeme-içme yerleri ile şehir içi toplu ulaşım araçlarına yönelik denetimlerin haftanın her gününü kapsayacak şekilde sürdürülmesi gereken 19-25 Mart haftalık konu bazlı tematik genel denetim
TARİH |
AÇIKLAMA |
19 Mart Cuma |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Düğün ve/veya nikâh salonları, lunapark/tematik parklar. |
20 Mart Cumartesi |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Cadde, sokak, meydan, sahil bandı gibi yerlerde mesafe ve maske denetimi, AVM’ler, marketler, bakkallar, manavlar, kasaplar, kuruyemişçiler. |
21 Mart Pazar |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Otel ve konaklama tesisleri, kayak otelleri ve tesisleri, Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapılan her türlü toplu ulaşım araçları ile havalimanı/gar/otogar gibi yerler |
22 Mart Pazartesi |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Okullar (yemekhane ve kantinler dahil), okul servisleri araçları |
23 Mart Salı |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, İnternet kafeler/salonları, ganyan, ı·ddaa ve milli piyango bayileri, Berberler/kuaförler/güzellik merkezleri, hamamlar, saunalar, masaj salonları. |
24 Mart Çarşamba |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Organize sanayi bölgeleri, fabrika ve üretim tesisleri, Halı sahalar/spor tesisleri ile cami ve mescitler. |
25 Mart Perşembe |
Yeme-içme yerleri, şehir içi toplu ulaşım araçları, Kahvehane, kıraathane, kır/çay bahçesi, dernek lokali gibi umuma açık yerler. |
faaliyetinde günler itibariyle denetlenecek alanlar aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Kurulma/faaliyette bulunma süresi yöreden yöreye farklılık gösteren pazaryeri/semt pazarı, sosyete pazarı gibi yerlerin kurulu olduğu/faaliyette bulunduğu günlerde denetlenmesine,
3. Rehberlik edici ve vatandaşlarımız ile işyerlerini kurallara uymaya/sorumlu davranmaya davet
eden bir yaklaşımın sergileneceği denetimlerde, kurallara aykırılıklarda ısrar, tekerrür, kuralların esaslı ihlali gibi suiistimal edici tutum ve davranışlarla karşılaşılması halinde ise gerekli idari işlem tesisinden imtina edilmemesine.
Denetim çalışmaları sonucunda yürütülen faaliyetlere dair verilerin İSDEM’e anlık olarak girilerek ve
sonuçların İSDEM yazılımı üzerinden ilçe, il ve ülke geneli bakımından analizlerinin yapılmasına,
4 .Kişilerin yeme, içme ve dinlenme ihtiyaçlarını gidermek amacıyla maskesiz şekilde bir süre
bulundukları yeme-içme yerlerinin denetimlerinde, ilgi (a) Genelgesiyle getirilen “oturma düzeni
planının” hazırlanıp hazırlanmadığı ve müşterilerin rahatlıkla görebileceği yerlere asılıp asılmadığı ile HES kodu kontrolü yapılarak müşteri kabul edilmesi hususlarına uyulup uyulmadığı denetlenerek ve aykırı durumların bir an evvel giderilmesine,
5. İlgi (a) Genelgesiyle; sivil toplum kuruluşları, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ve
bunların üst kuruluşları ile birlikler ve kooperatifler tarafından düzenlenecek genel kurul dahil kişilerin bir araya gelmesine neden olan her türlü etkinlikler ile nikah veya nikah merasimi şeklindeki düğün organizasyonlarının kişi ve alan sınırlamalarına uygun gerçekleştirilip gerçekleştirilmediğinin kontrolü
amacıyla getirilen en az üç gün öncesinden bildirilmesi ve bu organizasyonlara en az bir denetim
elemanının görevlendirilmesi kuralına hassasiyetle uyulması,
Bu tür organizasyonları gerçekleştirenler tarafından e-devlet kapısı üzerinden İçişleri Bakanlığı e-başvuru alanına eklenen modül üzerinden muhakkak bildirim yapılması ve bu organizasyonlarda en az bir denetim görevlisinin bulunmasının sağlanmasına,
6 . Kontrollü normalleşme dönemi ile birlikte toplu ulaşımda bir miktar yoğunluk artışı yaşandığı görülmektedir. Özellikle mesai başlama ve bitiş saatlerinde yaşanan/yaşanabilecek olan
yoğunlukların halk sağlığı açısından oluşturduğu riski bertaraf etmek/azaltmak için belediyelerce sefer
sayılarının artırılması da dahil her türlü tedbirin alınması ve vatandaşlarımızın sağlıklı koşullarda toplu
ulaşım hizmetlerinden yararlanmasına,
Ayrıca toplu ulaşım araçlarına HES kodu kontrolü yapılmaksızın ve maskesi bulunmayan kişilerin
şehir içi toplu ulaşım araçlarını kullanmalarının önüne geçilmesi hususuna denetim faaliyetleri sırasında bilhassa dikkat edilmesine,
İlgili Kamu Kurum ve Kuruluş amirleri ve ilgili kamu personeli tarafından gerekli hassasiyetin gösterilmesine, uygulamanın yukarıda belirtilen çerçevede eksiksiz bir şekilde yerine getirilmesinin sağlanmasına, tedbirlere uymayanlarla ilgili Umumi Hıfzıssıhha Kanununun 282’nci maddesi gereğince idari para cezası verilmesine, aykırılığın durumuna göre Kanunun ilgili maddeleri gereğince işlem tesis edilmesine, konusu suç teşkil eden davranışlara ilişkin Türk Ceza Kanununun 195 inci maddesi kapsamında gerekli adli işlemlerin başlatılması hususunda;
Oy birliğiyle karar verilmiştir. |
|